KIN/IKP - Informační kriminalita pro pedagogy
Cíle předmětu (anotace): |
---|
Předmět je především určen pro budoucí pedagogy, kteří se budou nadále setkávat s rozvojem informačních technologií a tím způsobeným rozvojem informační kriminality, která přímo či nepřímo souvisí s trestnou činností na dětech. Primárním cílem předmětu je seznámit laickou pedagogickou veřejnost s informační kriminalitou, kde své poznatky využijí nejen pro další svojí pedagogickou praxi, ale taktéž pro svůj osobní rozvoj a svoji ochranu před informační trestnou činností. Předmět z tohoto hlediska není určen jen pro pedagogy, ale i pro studenty, kteří chtějí získat přehled pro svou ochranu a ochranu svých blízkých. |
Požadavky na studenta |
Zpracování semestrální práce na téma Preventivní ochrana dětí a mládeže |
Obsah |
1. Seznámení s náplní předmětu 2. Všeobecný přehled informační kriminality a její důsledky pro jedince a stát 3. Legislativa řešící informační kriminalitu 4. Informační kriminalita v souvislosti s dětmi a mládeží 5. Porušování autorských práv - rozbor v právní rovině (trestnost, náhrady způsobené škody) 6. Rizika sociálních sítí 7. Rizika spojená s informačními technologiemi pro vývoj dětí a mládeže 8. Typické chování deviantních osob při komunikaci s dětmi 9. Typické příznaky, které doprovázejí zneužívání dítěte na internetu 10. Jak řešit trestnou činnost v souvislosti s dětmi a mládeží 11. Trestnost dítěte a mládeže v souvislosti s informační trestnou činností (trestně právní a občansko právní rovina) 12. Rozbor oblasti kyberšikany 13. Vliv školy při výchově mládeže, preventivní opatření 14. Shrnutí poznatků |
Garanti a vyučující |
|
Literatura |
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Není nutné |
Získané způsobilosti |
Absolvent předmětu by měl získat přehled o informační kriminalitě v teoretické rovině, měl by si být vědom rizik, které přináší informační technologie a především by měl umět samostatně účinně a preventivně působit na děti a mládež ve vztahu k informační kriminalitě. Student by měl získat základní informace pro řešení informační kriminality a to zejména pro případnou komunikaci s dětmi, mládeží a rodiči v případě, že se tito stali obětí informační kriminality a případně komunikovat s Policií ČR. |
Vyučovací metody |
|
Hodnotící metody |
|